Folkets mat

Mat vi äter, mat vi lagar, mat vi tycker andra ska testa.

torsdag, januari 31, 2008

Årets kock 2008-haveriet

Eftersom jag är en BUI (bloggare utan inflytande) så var jag inte bjuden på galan igår. Å andra sidan verkar det varit lättare igår än på Nobelmiddagen att slinka in.

Alltså blev det en tallrik gröt och några råa morotsstavar för undertecknad framför TV4.

Vilken soppa. Förvirrande på alla sätt.

Alla kockar presenterades inte - varför? Eller gjorde de?

Konstiga hopp mellan direktsändning och förinspelade inslag, där jag aldrig förstod vad som var vad.

Ingen sammanhållen grafisk profil där vissa bilder var poetiska, andra punkiga. Texten var satt i olika typsnitt. Musiken var konstig.

Sändningen var extremt förvirrande och vansinnigt snurrigt. Maten såg man skymta förbi. Vem blev glad av sändningen? "Inte jag" sa jag och gick ut i köket efter en ny, kall, rå, svensk morot.

Kranch!

(Taffel var där. De var desto mer klargörande.)

Etiketter: ,