Ge guldägg, guldkalvar och guldtackor till Kalles Kaviar
Jenny Smith är marknadschef för Kalles Kaviar på Abba Seafood. Banan, färskost, ägg --- Abba har lyckats förnya ett varumärke som borde vara omöjligt att förnya. Genomslaget är sannolikt monumentalt och inte bara medialt. Även om många nog sett Kaviar-reklamen, så skulle nog försäljningen öka ändå: med fler "kaviarmodeller" syns tuberna bättre i butiken. De som går fram till tuberna reagerar rimligen som jag: "kaviar och banan, vilken djävulusisk mix". Säg att 1% verkligen tycker att 24 kronor är ett bra pris på att utmana Den goda smaken. Men åtminstone 10% tänker nog "en vanlig Kalles vet man ju hur den smakar. Det var länge sedan."
Nu har Kalles Kaviar ett nytt genidrag: Kalles Kaviar Guld. Mer rökt och mer rom. En premium-kaviar mittemellan whisky-nazism och mörk choklad-fantaster med vitmålade Kungsholmen-treor med balkongplaner.
Egentligen borde orden "premium" och "kaviar" omöjliga att kombinera, men när de gjorde detta hände detta för första gången någonsin:
Jag köpte en kaviartub. Jag gick på det. Jag är en konsumtionsslav.
Nu måste jag flytta till Kungsholmen.
Etiketter: kalles kaviar, kaviar, konsumtionsslav, kungsholmen, premium
1 Comments:
...eller så kan du flytta till Munsö som jag, ha fyra mil till närmsta matbutik och gå på det ändå. :) Men jag håller med om att Kalles är vansinnigt smarta!
Skicka en kommentar
<< Home