Folkets mat

Mat vi äter, mat vi lagar, mat vi tycker andra ska testa.

onsdag, september 20, 2006

Cyberkocken: kan ni inte kanin, inte?


Nicoletta och jag sitter i var sitt kök och väntar på käk-uppslag. Ser fram mot cyberkocken.

Vi är sugna på kanin. Men det kanske är för knepigt (och för äckligt för en del?)? Säg gärna vad ni tycker om kanin!

Vi gillar kanin. Jag åt en kanonkanin på Döden i grytan förra veckan.

Förra sommaren åt vi en helgrillad kanin utanför Girona. Den såg ut som den fångats i flykten mellan grillgallren – i utsträckt manér.

Alla: vi ses på fredag, då drar vi igång Cyberkocken igen!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är inte kanin dyrt? tänkte bara, för vissa (iaf jag) har verkligen bara ören kvar helgen innan lön (som cyberkocken alltid hamnar på) och undrar då hur det ska gå om man har något så exotiskt som kanin... fast det låter otroligt gott och intressant!!!
Hmmm jag kanske kan låna pengar....

4:36 em  
Blogger Olle Lidbom said...

Näj! Det får inte vara dyrt! I Hornstull-Vivo där jag ofta handlar kostar den som en kyckling.

Å andra sidan går det säkert bra att byta ut kaninen mot kyckling.

5:05 em  
Anonymous Anonym said...

Har aldrig smakat på kanin. Det finns inte så mycket av den varan i Vänersborg, om man säger så. Helt ärligt har jag aldrig sett det någon annanstans än i en svindyr matbutik i Oslo. Men vore spänannde att testa, om någon annan betalar ;-)

11:06 em  
Anonymous Anonym said...

Nja, äter ogärna kanin eftersom det är enda husdjuret jag någonsin tilläts ha som barn. Kan jú inte äta min bästa vän!! Häst däremot, nemas problemas..

12:59 em  
Blogger Kinna Jonsson said...

Helt OK med kanin men kom ut med ingredienserna fort så att jag hinner leta upp en på hemvägen och slipper jaga i skogen...

10:08 fm  
Blogger Karin said...

Sist jag åt kanin är 13 år sedan, anledningen till att jag kan vara så exakt är att min katt är 13,5 år och när kaninen låg hel på skärbrädan kunde det lika väl varit en katt som jag skulle stycka. Min dåvarande sambo vägrade äta och jag hade väl lite svårt att svälja själv.

5:12 em  
Blogger Gitto said...

Jag älskar kanin! Åt en helt underbart mör kanin på utmärkta Pivovarsky Dum i Prag. Och jag har äntligen upptäckt att det finns en kaninuppfödare på vägen hem till min familj på norra Öland, så så snart csn-pengarna kommer ska jag ta en sväng förbi och köpa mig en kanin eller två. Det bästa med det hela är att min mor och far bott många år under primitiva förhållanden på Mallorca (på 60-talet, långt innan chartern kom). Där var det självhushåll, och någonting de lärde sig då (och nu lärt mig) är konsten att ta ur, flå och stycka en hal kanin.:)

11:23 fm  

Skicka en kommentar

<< Home