Folkets mat

Mat vi äter, mat vi lagar, mat vi tycker andra ska testa.

lördag, februari 11, 2006

Mea Culpa

Det här blev mer av hemlisar, men anyway:
1. Jag älskar McDonalds-mat och försöker äta det minst två gånger i veckan. Beställer alltid QP Cheese, sallad och mjölk.
2. Serverade avocado-halva med creme fraiche-klick så sent som 2000.
3. Jag struntar i bästföre-datum utan luktar istället.
4. 1996-2005 åt jag inget kött. Sedan 24 maj 2005 äter jag i princip kött vid varje mål.
5. Jag är sjukt petig med kaffe, speciellt espresso. Precis som Angelo Badalmentis roll i David Lynchs film Mullholland drive.

Take it, Raskatt!

1 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Jag struntar också i bäst före datum, de är till för producenten mer än för konsumenten. Luktar och smakar mig också fram. =)

5:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home