Folkets mat

Mat vi äter, mat vi lagar, mat vi tycker andra ska testa.

fredag, februari 10, 2006

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Kinna att lista fem ovanor eller egenheter jag har i köket.

1. Jag brukar hävda att all mat smakar bättre i Grekland. Och då menar jag all.
2. Gillar egentligen inte att laga mat med andra - men jag försöker och utvecklas.
3. Skal och skräp som bildas under matlagning slänger jag aldrig ner i vasken utan i en begagnad plastpåse som åker direkt ner i soppåsen. En (o)vana direkt nedärvd från pappa.
4. Jag diskar efter en bestämd ordning som grundlades under hemkunskapslektionerna i högstadiet - först glas, sen bestick och tallrikar, sist kastruller och pannor. Oerhört viktigt!
5. Jag lyssnar alltid på musik när jag lagar mat.

Det var min bekännelse. Jag passar den vidare till Olle - om du känner dig manad.