Folkets mat

Mat vi äter, mat vi lagar, mat vi tycker andra ska testa.

måndag, maj 15, 2006

"Fredrik Paulún bor inte här"

Att tänka på vad, hur och när man äter är idag en hel vetenskap. Min söndag var verkligen ingen hit ur den synpunkten. Jag inledde min mycket försenade morgon med en kombinerad frukost/lunch i form av en grillad mortadellasmörgås på kafé Mazzika beläget på Fågeltorget i Örnsberg, fortsatte med mousserande, jordgubbar och ost hemma hos F och R för att fira deras nyanlända barn. Snabbt hem, hann sätta i mig lite ostkaka med rårörda hallon för att dra vidare mot city och Stadsteatern där det blev "Invasion". Kvällen avslutades på Mondän med en majskyckling och ett par glas vin.

Jag kan inte säga det bättre än min vän H: "Fredrik Paulún bor inte här!"

2 Comments:

Blogger Kinna Jonsson said...

Ha, ha, bra sagt, han bor inte hos mig heller.

9:17 fm  
Blogger Vinlusen said...

Men han bor faktiskt i en gammal Pol Roger-kartong hos mig. Jag slänger åt honom lite suovas och paranötter då och då. Ibland släpper jag ut honom på innergården. Har han varit elak blir det langos i flera dagar.

10:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home