Folkets mat

Mat vi äter, mat vi lagar, mat vi tycker andra ska testa.

fredag, maj 05, 2006

Lunch på Landet

Trots att Landet ligger på bekvämt promenadavstånd hemifrån är jag sällan där. Gårdagens fantastiska väder och att jag jobbade hemifrån gjorde att jag äntligen tog mig dit för en bit mat och sol.

Tre lunchalternativ varje dag och en veckans erbjudande är precis lagom och det går att sitta både inne och ute. Jag åt en pocherad blekafilé med räk- och dillhollandaise och till det kokt potatis. Fisken var bra, såsen likaså. Pricken över i var de färska räkorna. Tänk vad en handfull rosa skaldjur kan göra. Mitt sällskap åt Västerbotten- och baconspäckad köttfärslimpa med lingongräddsås och pressgurka. Gott och mättande blev betyget. Extra plus får även det goda rågbrödet med nötter.

Passa på att äta lunch på Landet och kombinera det med Konstfacks vårutställning som drar igång den 16 maj.